26
Košík:
90 787 Kč
-
Celkem:90 787 KčPokladna
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky
(dále jen „obchodní podmínky“) se
vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu Zahrádka24.cz umístěného
na webovém rozhraní https://zahradka24.cz/ (dále jen „webové rozhraní“) mezi
podnikatelem
Michalem Vávrou, se sídlem Emy Destinové 936/19, 370 05, České Budějovice - České Budějovice 2,
IČ: 02857383,
DIČ: CZ8607041377
zapsaným v živnostenském rejstříku vedeném Magistrátem města České Budějovice, č. j. Ž/4733/2014/AH/1022058/3
Adresa pro doručování: Michal
Vávra, Třebotovice 2441, 370 06 České Budějovice
Telefonní číslo: +420 731
350 351
Kontaktní e-mail: info@zahradka24.cz
jako prodávajícím
a Vámi jako kupujícím
1.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat Vám zboží uvedené
v objednávce, a Vy se zavazujete toto zboží převzít (buď osobně, nebo od
dopravce) a zaplatit nám kupní cenu uvedenou v objednávce. Kupní cena
(nebo jenom „cena“) zahrnuje i
náklady spojené s dodáním zboží a případné poplatky související se zvoleným
způsobem platby. Výše těchto nákladů Vám vždy bude sdělena ještě před závazným
odesláním objednávky (náklady na
dodání zboží Vám mohou být účtovány dodatečně dle článku 4.2. obchodních podmínek).
Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní
ceny, ne však dříve, než zboží převezmete.
1.1.
Vztahuje se kupní smlouva pouze na zboží?
Jako kupní smlouva (nebo
jenom „smlouva“) se zde označuje
jakákoliv smlouva, uzavřená dle těchto obchodních podmínek. Může tedy jít
například i o smlouvu o poskytování služeb.
1.2.
Je kupní smlouva spotřebitelskou smlouvou?
O spotřebitelskou
smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou
osobou a zboží kupujete mimo
rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a
nevztahuje se na Vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto
obchodních podmínek. Zejména jako nespotřebitel nemáte právo na odstoupení od
smlouvy bez udání důvodu.
1.3.
Jaká máte jako spotřebitel zvláštní práva?
Jako spotřebitel máte
především:
-
právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí
prostředků komunikace na dálku, jako je např. telefon, e-mail nebo internetový
obchod (článek 5 těchto obchodních
podmínek);
-
nárok na záruku na nepoužité spotřební zboží
v délce 24 měsíců (uplatnění záruky se řídí Reklamačním řádem);
-
právo na sdělení informací před uzavřením
smlouvy (informace jsou obsaženy v těchto obchodních podmínkách nebo na
webovém rozhraní);
-
právo na mimosoudní řešení spotřebitelského
sporu ze smlouvy (článek 7.3 těchto obchodních podmínek).
1.4.
Čím se řídí náš právní vztah?
Náš právní vztah se
řídí následujícími dokumenty:
-
těmito obchodními podmínkami, které vymezují a
zpřesňují naše vzájemná práva a povinnosti;
-
Reklamačním řádem, podle kterého budeme postupovat při
reklamaci zboží;
-
Podmínkami užití webového rozhraní, které upravují registraci na webovém
rozhraní, ochranu Vašich osobních údajů, ochranu obsahu webového rozhraní a
některé další vztahy související s využíváním webového rozhraní;
-
podmínkami a pokyny uvedenými na webovém
rozhraní zejména při uzavírání smlouvy;
-
objednávkou a jejím přijetím z naší
strany,
a
v otázkách zde neupravených také následujícími právními předpisy:
-
zákonem
č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v účinném znění (dále jen „občanský zákoník“);
-
zákonem
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze
pokud jste spotřebitelem).
Pokud se Vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou
republiku, nebo pokud náš právní vztah obsahuje jiný mezinárodní prvek, berete
na vědomí, že se náš vztah řídí českým
právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu Vašeho bydliště
poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je Vám
v právních vztazích poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.5.
Jak vyjádříte souhlas
s obchodními podmínkami?
Zasláním objednávky a dále též potvrzením ve webovém
rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a
souhlasíte s nimi.
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše
práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož
účinnosti vznikly.
2.
KUPNÍ SMLOUVA
2.1.
Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Na webovém rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních
vlastností jednotlivých položek. U každého zboží je uvedena cena včetně
veškerých daní, cel a poplatků. Prezentace
zboží je informativního charakteru, a nejedná se o náš návrh na uzavření
smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy
je nutné, abyste odeslali objednávku, a aby došlo k přijetí této
objednávky z naší strany.
Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového
rozhraní (vyplněním formuláře), případně i telefonicky, e-mailem nebo jiným
způsobem, který podle aktuálních informací uvedených na webovém rozhraní
umožňujeme.
Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve
formuláři, zejména přesné označení objednávaného zboží (případně číselné
označení zboží), počet kusů, zvolený způsob platby a dopravy a Vaše kontaktní
údaje (dodací a případně fakturační).
Před závazným odesláním objednávky Vám bude sdělena
rekapitulace objednávky včetně konečné ceny (v závislosti na zvoleném způsobu
dopravy a platby a případném objednání montáže zboží). Doporučujeme
zkontrolovat zejména druh a množství zboží, e-mailovou a dodací adresu. V rámci rekapitulace máte poslední
možnost měnit zadané údaje.
Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „odeslat
objednávku“. Údaje uvedené
v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás
bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
O obdržení objednávky Vás budeme informovat. Informace (potvrzení) o obdržení objednávky
je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z naší strany,
pokud to v potvrzení není výslovně uvedeno.
Pokud budeme mít pochybnosti o pravosti a vážnosti
objednávky, můžeme Vás kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou
objednávku můžeme odmítnout. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by
nebyla podána.
2.3. Kdy je tedy smlouva uzavřena?
Kupní smlouva je
uzavřena okamžikem, kdy je Vám doručeno přijetí objednávky z naší strany. Přijetí objednávky Vám bude
zasláno na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by
k přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy uhradíte
celou kupní cenu nebo převezmete objednané zboží (podle toho, co nastane dříve).
Přijetí objednávky (akceptace) může být součástí informace o obdržení
objednávky dle článku 2.2 těchto podmínek (pokud je to
v potvrzení výslovně uvedeno), nebo může po tomto potvrzení následovat
samostatně.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k
uzavření smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
2.4.
Můžete již odeslanou objednávku
zrušit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali (tj. nebylo Vám
zasláno přijetí objednávky z naší strany podle článku 2.3 těchto obchodních podmínek),
můžete zrušit telefonicky nebo e-mailem.
Všechny námi přijaté objednávky
jsou závazné. Pozdější zrušení objednávky je možné pouze po dohodě s námi.
Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od
smlouvy (podrobněji v článku 5), máme nárok na náhradu
nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.5. Může se cena uvedená na webovém rozhraní měnit?
Ceny prezentovaného zboží a ceny za balení, dopravu a dodání
zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Případné
slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém rozhraní
výslovně uvedeno něco jiného.
V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné
technické chybě při uvedení ceny zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu
objednávání, nejsme povinni dodat Vám
zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že Vám
bylo zasláno přijetí objednávky podle těchto obchodních podmínek. V takovém případě si vyhrazujeme právo
odstoupit od smlouvy.
Pokud cena uvedená u zboží ve webovém rozhraní nebo
v průběhu objednávání již není aktuální, neprodleně Vás na tuto skutečnost
upozorníme. Pokud dosud nedošlo k přijetí Vaší objednávky, nejsme povinni
smlouvu uzavřít.
Na odeslané
objednávky nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním
objednávky a jejím přijetím z naší strany podle článku 2.3
těchto obchodních podmínek.
2.6.
Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Smlouva není uzavírána písemně s podpisy smluvních
stran. Smlouvu tvoří tyto obchodní
podmínky, Vaše objednávka a její přijetí z naší strany. Celá smlouva
Vám bude zaslána e-mailem nebo na Vaši žádost vytištěná poštou. Při zasílání
poštou Vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
2.7.
Co když něčemu ve smlouvě nerozumíte?
V případě dotazu k obchodním podmínkám nebo ke smlouvě nás
můžete kontaktovat telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Rádi Vám
poskytneme veškeré potřebné informace.
2.8.
V jakých jazycích lze
smlouvu uzavřít?
Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se výslovně
dohodneme na jiném jazyce.
2.9.
Je smlouva někde uložena?
Smlouvu (včetně těchto obchodních podmínek) archivujeme v
elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám, ale na vyžádání Vám
ji zašleme.
3.
PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1.
Jaké způsoby platby přijímáme?
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
-
v hotovosti při zaslání zboží na dobírku
nebo při osobním odběru;
-
bezhotovostně před dodáním zboží převodem na
náš bankovní účet (pokyny Vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
Případné další způsoby
platby jsou uvedeny na webovém rozhraní.
Některé způsoby platby (zejména dobírka) mohou
být dále zpoplatněny. Tyto poplatky jsou uvedeny na webovém
rozhraní. V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již poplatky
související se zvoleným způsobem platby zahrnuje.
3.2.
Kdy nastane splatnost kupní ceny?
V případě platby v hotovosti je cena splatná při
převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby před dodáním zboží je cena
splatná do pěti dnů od přijetí objednávky dle článku 2.3. Váš závazek uhradit cenu je
při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní
účet.
3.3.
V jaké měně můžete platit?
Platba zboží je možná v českých korunách (Kč), v eurech
(EUR), nebo v dolarech (USD).
3.4.
Kdy můžeme požadovat zálohu nebo
uhrazení předem?
Zálohu na kupní cenu můžeme požadovat především u objednávek
s celkovou cenou nad 5.000 Kč.
Dále jsme oprávněni požádat Vás o uhrazení celé ceny zboží před jeho odesláním nebo předáním (§ 2119
odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
4.
DODACÍ PODMÍNKY
4.1.
Jak posíláme zboží?
Způsoby dodání zboží jsou uvedené na webovém rozhraní. Konkrétní způsob dodání zboží můžete
zvolit v objednávce. Pokud žádný způsob dopravy nezvolíte, můžeme ho určit
my.
4.2.
Jaké jsou náklady na dodání
zboží?
Náklady na dodání zboží závisí vždy na velikosti a povaze
zboží a na ceníku zvoleného dopravce. Aktuální náklady na dodání zboží jsou
uvedeny na webovém rozhraní.
V objednávce bude
vždy uvedena konečná cena, která již náklady na zvolený způsob dopravy
zahrnuje. Upozorňujeme Vás, že v některých případech mohou být náklady
na dodání zboží naúčtovány dodatečně (zejména v případech, kdy bude nutné
objednané zboží kvůli jeho hmotnosti či rozměrům zaslat ve více zásilkách). O
dodatečných nákladech Vás budeme vždy předem informovat.
4.3.
Kdy Vám zboží dodáme?
Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na
zvoleném způsobu dopravy a platby.
Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do pěti
pracovních dnů od přijetí objednávky (při zaslání zboží na dobírku nebo při
osobním odběru), případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní
platbě).
Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné.
O přesném datu Vás budeme informovat.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí
okamžik, kdy je Vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží,
nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší
strany, ani za odstoupení od smlouvy z Vaší strany.
4.4.
Jak postupovat při převzetí
zboží?
Při převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud
zjistíte nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud odmítnete
zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné
odmítnutí zboží.
Okamžikem
převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale
v rozporu se smlouvou jste tak neučinili), na Vás přechází odpovědnost za
nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
4.5.
Co se stane v případě, že zboží
nepřevezmete?
Pokud je z důvodů na Vaší straně nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním.
V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok na náhradu nákladů spojených
s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám
z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou. Tyto náklady nepřesáhnou 10,- Kč za
každý den trvání uskladnění. Náklady na uskladnění mohou dosáhnout maximálně
částky celkem 500,- Kč nebo výše kupní ceny, pokud je nižší než 500 Kč.
Dále máme v takovém případě právo od smlouvy odstoupit.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1.
Jak můžete od smlouvy odstoupit?
Od kupní smlouvy můžete odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží; je-li dodávka rozdělena do
několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od
kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu nebo e-mail. Pro
odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář. Přijetí oznámení Vám bez
zbytečného odkladu potvrdíme.
Odstoupení od smlouvy nemusíte nijak zdůvodňovat.
5.2.
Jaké má odstoupení od smlouvy
důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se
na ni, jako kdyby nebyla uzavřena.
Byl-li Vám společně se zbožím poskytnut s Vaším
souhlasem dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze
stran účinnosti. Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
5.3.
Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit
mimo jiné od následujících smluv:
-
o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze,
jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
-
o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jste
z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
5.4.
Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy na naši doručovací adresu, do jakékoliv provozovny nebo na adresu
našeho sídla. Zboží nezasílejte na
dobírku. Zboží zaslané na dobírku nejsme povinni převzít.
K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
-
kopii
dodacího listu a faktury, pokud tyto dokumenty byly vystaveny, nebo jiný doklad
prokazující koupi zboží;
-
písemné
vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak) a zvoleném
způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí hotovosti nebo poštovní
poukázka či jinak). Do vyjádření uveďte adresu pro doručování, telefon a e-mail.
Nepředložení
některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení Vašeho
odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
5.5.
Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré přijaté peněžní prostředky Vám vrátíme do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit Vám
peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.
Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání
zboží k Vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání
zboží, který nabízíme, vrátíme Vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Peníze Vám vrátíme:
-
stejným způsobem, jakým jsme je přijali, nebo
-
způsobem,
jaký budete požadovat;
Vedle výše uvedených způsobů můžeme peníze vždy vrátit i
zasláním na Vámi sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly prostředky
poukázány k úhradě kupní ceny (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od
smlouvy žádný nesdělíte). Přijetím těchto obchodních podmínek vyslovujete svůj
souhlas se zasláním peněžních prostředků dle předchozí věty za podmínky, že Vám
tímto způsobem nevzniknou žádné další náklady.
Náklady spojené s odesláním
vráceného zboží na naši adresu hradíte Vy, a to i v případě, že zboží nemůže
být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.6.
Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy
my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy
v následujících případech:
-
technickou
chybou byla na webovém rozhraní uvedena zcela zjevně chybná cena zboží (článek 2.5 těchto obchodních podmínek);
-
zboží
z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel
přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek dodat;
-
plnění
se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených
skutečností, budeme Vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
Odstoupení je vůči Vám účinné okamžikem, kdy je Vám doručeno.
Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme
Vám přijatou částku bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel sdělíte,
nebo ze kterého jste provedli úhradu. Peníze vrátíme do pěti dnů od odstoupení
od kupní smlouvy.
6.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše
práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy
(zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174
občanského zákoníku).
Při
uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším Reklamačním řádem. Před odesláním reklamace se
s Reklamačním řádem důkladně seznamte, aby mohla být reklamace vyřízena co
nejrychleji a k Vaší spokojenosti.
7.
OCHRANA
OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Prodávající zpracovává osobní údaje
kupujícího. Více informací k takovému zpracování najdete na Ochrana osobních údajů Zahrádka24.cz
8.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti a kdo nás při ní kontroluje?
K prodeji
zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše činnost
nepodléhá jinému povolování.
Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu
dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a
bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Česká
obchodní inspekce provádí též kontrolu dodržování předpisů na ochranu
spotřebitele. Dohled nad ochranou právních předpisů v oblasti zvířecích
krmiv a výrobků určených pro zvířata provádí Státní veterinární správa
(http://eagri.cz/public/web/svs/portal/). Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová
sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.
8.2.
Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné
stížnosti vyřizujeme prostřednictvím svého kontaktního e-mailu. Dále se můžete
obrátit na subjekty uvedené v článku 8.1. Ve vztahu k našim
zákazníkům nejsme vázáni žádnými kodexy chování, ani žádné takové nedodržujeme.
8.3.
Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského
sporu?
Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy,
který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem
na Českou obchodní inspekci (http://www.coi.cz/) za účelem mimosoudního řešení
spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode
dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského
sporu.
8.4.
Co byste ještě měli vědět?
Při
uzavírání smlouvy jsou použity prostředky komunikace na dálku (zejména síť internet).
Náklady vzniklé při použití prostředků komunikace na dálku (především náklady
na internetové připojení nebo na telefonní hovory) hradíte sami. Tyto náklady se neliší od běžné sazby.
Nebude-li
dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se smlouvou mezi námi
probíhá v písemné formě, a to buď zasláním e-mailem, doporučeně poštou
nebo osobním doručením. Z naší strany Vám budeme doručovat na adresu
elektronické pošty uvedenou v objednávce nebo ve Vašem uživatelském účtu.
V souladu
se zákonem č. 185/2001 Sb., zákon o odpadech, ve znění pozdějších předpisů,
zajišťujeme bezplatné převzetí Vámi zakoupeného zboží, které je svou povahou
elektrozařízením (dále jen „zpětný odběr“).
Zpětný odběr je možné provést odevzdáním použitého elektrozařízení na naší kontaktní
adrese. Před odevzdáním použitého elektrozařízení nás, prosím, předem
kontaktujte.
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Měnit či doplňovat smlouvu (včetně obchodních podmínek) lze pouze písemnou formou.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 21. května 2018